Перевальська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 3
Перевальської районної ради Луганської області
Програма
"Обдарована молодь"
м. Перевальськ
2012-2016 роки
І. Актуальність програми «Обдарована молодь»
Розбудова державності в Україні зумовила нові тенденції в розвитку освіти. З’явилася нагальна потреба суспільства у діяльних, обдарованих, інтелектуально, творчо і духовно розвинених громадян. Здібні, талановиті люди в будь-якому суспільстві є його «локомотивом». Саме їхніми інтелектуальними зусиллями забезпечується прогрес суспільства, плодами якого користуються всі. Обдарована людина може дати державі, суспільству, людству в цілому значно більше, ніж людина з посередніми здібностями, Тому перед суспільством і школою завжди стояла і продовжує стояти проблема навчання і виховання обдарованих дітей.
На зміну старій уніфікованій школі, зорієнтованій переважно на середнього учня, приходить нова система альтернативної освіти, спрямована на ефективний розвиток обдарованих дітей. Тож, питання організації навчально-виховної роботи з обдарованими учнями й створення оптимальних умов для їхньої самореалізації, розкриття творчого потенціалу стають одними з приорітетних завдань у сучасній школі. Це, у свою чергу, призвело до істотного посилення інтересу до фундаментальних наукових розробок, до практико-орієнтованих досліджень, їхньої апробації, втілення й розробки методів пошуку, навчання й розвитку обдарованих дітей.
У сучасній соціокультурній ситуації, яка характеризується стрімкими змінами в різних сферах життя суспільства – політичній, економічній, науковій, культурно-мистецькій, поряд із освіченою та фаховою компетентністю особливого значення набувають уміння людини самостійно та нестандартно мислити, висувати оригінальні ідеї та прогнозувати, виявляти творчий підхід у будь-якій діяльності. Вивчення психологічних механізмів різних типів обдарованості, пошук талановитих дітей та молоді, створення сприятливих умов для їх розвитку є однією з актуальних проблем сучасної школи.
ІІ. Мета та завдання програми «Обдарована молодь»
1. Виявлення обдарованих дітей.
Завдання:
Ø знайомство педагогів з науковими данними про психологічні особливості та методичні прийоми роботы з обдарованими дітьми;
Ø навчання через методичну діяльність, педради, самоосвіту;
Ø накопичення бібліотечного фонду з данного питання;
Ø знайомство педагогів з прийомами ціленаправленого педагогичного спостереження, діагностики;
Ø проведення різноманітних позакласних конкурсів, інтелектуальних ігор.
2. Створення умов для оптимального розвитку обдарованих дітей,
чия обдарваність ще непроявилася, а також просто здібних дітей, по відношенню до яких є серйозна надія на якіснийй стрибок у розвитку їхніх здібностей.
Завдання:
Ø відбір серед різних систем навчання тих методів та прийомів, які сприяють розвитку самостійності мислення, ініціативності та творчості;
Ø надання змоги удосконалення здібностей у взаємній діяльності з однолітками, науковим керівником через самостійну роботу;
Ø розвиток особистості обдарованих учнів;
Ø розвиток навчальної діяльності, творчої самостійності, комунікаційних, рефлексивних умінь.
3. Педагогічні задачі:
Ø здійснення індивідуалізації навчання;
Ø виявлення та розвиток обдарованих та здібних учнів;
Ø стимулювання творчого самовдосконалення дітей, створення атмосфери максимально комфортних умов для інтелектуального, духовного, морального, естетичного, фізичного розвитку учнів;
Ø підвищення інтересу до поглибленого вивчення базових, спеціальних, фахових дисциплін;
Ø розробка та впровадження у навчально-виховний процес сучасних прийомів та методів навчання, інноваційних технологій.