Вимоги до уроку
поділяються на дидактичні, виховні, психологічні та гігієнічні.
1. ДИДАКТИЧНІ ВИМОГИ ДО УРОКУ
·
Чітке визначення освітньої мети уроку як вияву його
освітньої функції (які знання та вміння вчитель повинен дати на цьому уроці).
·
Освітня мета має відповідати освітній функції уроку.
·
Здійснення в своїй системі уроків дидактичних принципів
навчання.
·
Обирання найраціональніших методів і прийомів, а також
засобів для досягнення визначеної мети уроку.
·
Застосування внутрішніх і міжпредметних зв’язків.
2. ВИХОВНІ ВИМОГИ ДО
УРОКУ
·
Постановка виховної мети уроку і відповідного завдання з
виховання (всього класу або окремих учнів) у розумовому, моральному, трудовому,
громадянському напрямах.
·
Врахування індивідуальних особливостей учня, зокрема
рівня інтелектуального розвитку, мотивації ставлення до навчання, дії
стимуляційних методів.
3. ПСИХОЛОГІЧНІ ВИМОГИ ДО
УРОКУ
·
Організація та здійснення сприймання, усвідомлення,
запам’ятовування та осмислення навчальної інформації.
·
Розвиток довільної та післядовільної уваги учнів, її
концентрація на найскладніших і найвідповідальніших заняттях (поняттях,
правилах, законах).
·
Застосування мнемонічних прийомів (механічного і
смислового) запам’ятовування занять, тренування вмінь на уроці, а також під час
виконання домашніх завдань.
·
Розумове виховання та самовиховання особистості в процесі
навчання.
·
Доброзичлива атмосфера спілкування, комфортні
комунікативні умови.
4. ГІГІЄНІЧНІ ВИМОГИ ДО
УРОКУ
·
Забезпечення чергування методів і прийомів під час уроку,
з тим щоб не допускати втоми, розумового перевантаження.
·
Дотримання режиму гігієни, аерації повітря в класі.
·
Стеження за станом здоров’я учнів, правильної осанки під
час письма.
·
Проведення фізхвилин, вправ для зняття зорової, рухливої
напруги.